ميم
0

لاغری با قهوه و ليمو يك تركيب فوق العاده

لاغري با قهوه و ليمو يك تركيب فوق العاده
بازدید 1558

لاغری با قهوه و ليمو يك تركيب فوق العاده

ميم

در این میان نوشیدنی های لاغری مختلفی را در برنامه غذایی وجود دارد. یکی از این نوشیدنی ها که در کاهش چربی موثر است، ترکیب قهوه و لیمو  است. لاغری با قهوه و لیمو يكی از رو شهاي طبيعی و كار ساز است .البته پیروی از رژیم های غذایی مختلف و ورزش در مواردی که فرد اضافه وزن دارد می تواند کارساز باشد

امروزه چاقی به یکی از بزرگترین مشکلات جهان تبدیل شده است. به دلیل سبک زندگی نامناسب و غذای ناسالم، تعداد افراد چاق روز به روز در حال افزایش است. چاقی نه تنها می تواند به عنوان یک بیماری تلقی شود، بلکه خود چاقی می تواند باعث بسیاری از بیماری ها شود.شما می توانید مقاله رژیم لاغری موثر با انواع رژیم غذایی را مطالع کنید.

نقش ترکیب نوشیدنی قهوه با آب لیمو در لاغری با قهوه و لیمو

ترکیب نوشیدنی قهوه با آب لیمو به طور چشمگیری روند چربی سوزی را تسریع می کند. علاوه بر این، هر یک از این مواد دارای خواص درمانی بالایی هستند.به طوری که ترکیب این دو ماده علاوه بر طعم فوق العاده، برای درمان و پیشگیری از بیماری های پوستی، سردرد، میگرن و …  كاربرد دارد. در ادامه براي  بررسي مقاله نكاتي در مورد لاغری با قهوه و لیمو را بدانيم .

بر اساس مطالعه توسط محققان آلمانی ، افزودن لیمو به نوشیدنی قهوه خواص آن را دو چندان می کند. قهوه سرشار از کافئین است و لیمو حاوی ویتامین C است، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

اما نوشیدنی های همراه با قهوه و لیمو مانند سایر نوشیدنی ها تنها زمانی تاثیر مثبت بر سلامت بدن دارند که به میزان متعادل مصرف شوند.

معايب چاقي

درمورد حقايق  لاغری با قهوه و لیمو بايد نكاتي در مورد مضرات چاقي بدانيم . چاقي باعث ايجادبيماري هايي مي شود.   از جمله این بیماری ها می توان به دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری های مختلف قلبی و عروقی اشاره کرد. از طرفی چاقی به خصوص چاقی مفرط باعث می شود که فرد در انجام فعالیت های بدنی روزانه با مشکلات زیادی مواجه شود و نتواند انعطاف لازم را در انجام کار خود داشته باشد.
علاوه بر این موارد، چاقی از نظر روانی نیز فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که فرد نتواند در مجالس مختلف ظاهری درخشان داشته باشد، این امر منجر به کاهش قابل توجه عزت نفس او و در نتیجه افسردگی فرد می شود.
همه این موارد باعث شده است که مردم تلاش کنند تا به فرم خود برگردند. بسیاری از افراد سعی می کنند با رژیم های غذایی و ورزش های مختلف به وزن ایده آل خود برگردند.

نقش قهوه و لیمو در کاهش وزن

 

نقش قهوه و لیمو در کاهش وزن

 

اگر اضافه وزن دارید و می خواهید با نوشیدن یک نوشیدنی دلپذیر به هدف خود برسید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید. وهمچنین می توانید مقاله رژیم غذایی فستینگ رو جهت کاهش وزن مطالعه بفرمایید.

قهوه نوشیدنی لاغری است

قهوه را می‌توان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان دانست. به دلیل خواص بی نظیر قهوه، بسیاری از افراد این نوشیدنی را در تمام وعده های غذایی روزانه خود قرار می دهند. شروع یک روز دلپذیر با یک فنجان قهوه در صبح بسیار زیباتر می شود.
همچنین بسیاری از ورزشکاران قبل از شروع تمرین یک فنجان قهوه می نوشند.

آمارهای گرفته شده از آمریکایی ها نشان می دهد که بیش از 75 درصد از مردم این کشور صبح خود را با یک فنجان قهوه شروع می کنند و این نوشیدنی سالم را بارها در طول روز مصرف می کنند.قهوه را می توان به عنوان نوشیدنی ای تعریف کرد که از آسیاب کردن دانه های قهوه به دست می آید. دانه های قهوه بو داده حاوی مقدار قابل توجهی کافئین، ترپن ها و مواد فنلی هستند که در واقع آنتی اکسیدان هستند.
مانند هر فنجان قهوه، به جرات می توان گفت که کالری ندارد. قهوه هیچ انرژی به انسان منتقل نمی کند. از طرفی طعم مطبوع قهوه و عطر خوب آن حس خوشایندی را برای افراد ایجاد می کند. قهوه کافئین زیادی دارد. کافئین محرکی است که احساس خستگی و بی حالی را از بدن دفع می کند.

 

قهوه نوشیدنی لاغری است

قهوه نوشیدنی لاغری است

 

این ماده محرک باعث می شود که احساس خستگی و بی حالی از بدن خارج شود.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم قهوه را یک نوشیدنی انرژی زا می دانند. این در حالی است که قهوه کالری ندارد.
البته اگر به قهوه شیر، شکر یا خامه اضافه شود، قهوه کالری دارد. با افزودن این مواد به قهوه، این نوشیدنی سالم پرکالری و چاق کننده می شود. البته انواع دیگر قهوه نیز می توانند خاصیت چربی زدایی داشته باشند که از

انواع قهوه

لاته ماکیاتو
قهوه مخلوط
چای لاته
کاپوچینو
اسپرسو
قهوه سه گانه

قهوه و تاثیر آن در کاهش وزن

بدن برای انجام فعالیت های روزانه خود به انرژی نیاز دارد.انرژی مورد نیاز بدن را متابولیسم می نامند. اگر متابولیسم بدن کافی باشد، فرد در حین انجام کار دچار کمبود انرژی نخواهد شد.

در بسیاری از موارد، افرادی که رژیم کاهش وزن دارند، معمولاً دچار ضعف و کمبود انرژی می شوند. نوشیدن قهوه می تواند انرژی از دست رفته را به این افراد برگرداند و در عین حال به دلیل کمبود کالری به کاهش وزن نیز کمک کند. براي بررسي لاغری با قهوه و لیمو  به تنهايي قهوه مقدار قابل توجهی کافئین دارد. کافئین ماده ای است که متابولیسم بدن را افزایش می دهد. به طور کلی مصرف قهوه در فواصل زمانی معین و منظم منجر به افزایش متابولیسم بدن می شود.

این امر در مورد همه افراد صدق می کند، نه فقط افراد چاق و دارای اضافه وزن. یکی از دلایل دیگری که قهوه منجر به کاهش وزن می شود این است که این نوشیدنی به هضم غذا کمک می کند. قهوه باعث افزایش و تسریع هضم آنزیم های موجود در دستگاه گوارش مانند آمیلاز، پپسین و لیپاز می شود.

مكانسيم قهوه در چربي سوزي

وقتی هضم با سرعت بالاتری انجام می شود، میزان متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد و چربی سوزی رخ می دهد.
وقتی هضم با سرعت بالاتری انجام می شود، میزان متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد و چربی سوزی رخ می دهد.در واقع این کافئین موجود در قهوه است که باعث می شود بدن چربی بسوزاند.
بسیاری از داروهای چربی سوز نیز حاوی مقادیر قابل توجهی کافئین هستند. کافئین متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به بدن انرژی می دهد و این انرژی باعث می شود بدن چربی های اضافی را بسوزاند.نکته جالب در مورد قهوه این است که این نوشیدنی سالم حتی در زمان خواب نیز به چربی سوزی ادامه می دهد. وقتی قهوه با رژیم غذایی ترکیب شود، تاثیر زیادی در کاهش وزن خواهد داشت

مصرف روزانه قهوه تاثیر کافئین بر گیرنده های عصبی را آشکار می کند

مصرف قهوه منجر به اختلال در ارتباط این گیرنده های عصبی با هورمون های گرسنگی مانند پپتید، لپتین و گرلین می شود.
وقتی قهوه گرم مصرف شود تاثیر آن بر بدن بیشتر می شود و منجر به کاهش اشتهای فرد می شود. این باعث می شود که فرد تمایل کمتری به غذا خوردن نشان دهد. بنابراین با کاهش میزان غذای مصرفی، فرد به تدریج موفق به کاهش وزن می شود.

البته ذکر این نکته بسیار مهم است که درست است كه در تركيب لاغری با قهوه و لیمو  نقش  قهوه در چربی سوزی و کاهش وزن تاثیر بسيار بالا است. اما این امر در سایه یک رژیم غذایی مناسب امکان پذیر می شود.بنابراین نمی توان قهوه را به تنهایی عامل کاهش وزن دانست. می توان به عنوان یک چربی سوز موثر در کنار یک رژیم غذایی متعادل در نظر گرفت که در نتیجه می توان به اندام مطلوب دست یافت. اما یکی از مشکلات بزرگ رژیم ها این است که دائمی نیستند.قهوه می تواند به حل این مشکل کمک کند.

خوردن قهوه و سپس انجام فعالیت های ورزشی سریعتر و منظم می تواند در تثبیت وزن متعادل بسیار موثر باشد.

همانطور که گفته شد قهوه باعث کاهش اشتها می شود.بنابراین مصرف قهوه پس از تکمیل رژیم غذایی می تواند در مصرف کمتر غذا و در نتیجه مصرف کالری کمتر در طول روز بسیار موثر باشد.

از دیگر فواید قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاصیت انرژی زا دارد
  • قهوه یک نوشیدنی ضد آلزایمر است و احتمال ابتلا به پارکینسون را نیز از بین می برد.
  • با ارزش غذایی بسیار بالا
  • سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهید
  • افزایش استقامت بدن
  • پیشگیری از بروز بیماری های مختلف مانند سرطان سینه، سرطان کبد، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ، مشکلات گوارشی و آندومتر و همچنین جلوگیری از احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و کبدی.
  • قهوه با افزایش جریان خون در زیر پوست، عامل موثری در آبرسانی به پوست است
  • .پیشگیری از دیابت نوع 2 دیابت نوع 2 به دلیل افزایش تجمع چربی در بدن اتفاق می افتد. با توجه به خاصیت چربی سوزی قهوه، احتمال ابتلا به این بیماری با مصرف منظم قهوه به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  • افزایش امید به زندگی و جلوگیری از احتمال افسردگی در انسان

قهوه مضراتی هم دارد که باید بدانید:

  • قهوه یک نوشیدنی التهابی است.
  • این نوشیدنی امکان رشد انواع باکتری ها را در بدن افزایش می دهد.
  • مشکل سینوزیت را تشدید می کند.
  • اثر ادرارآور قوی دارد.
  • روند استراحت و خواب را مختل می کند.
  • فشار خون را بالا می برد.
  • این منجر به مشکلاتی مانند سنگ کلیه یا نفخ می شود.
    با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد نوشیدن قهوه برای افرادی که مستعد ابتلا به برخی از مشکلات گوارشی یا هر یک از موارد فوق هستند توصیه نمی شود.

لیمو و تاثیر آن در کاهش وزن

آب لیمو مانند قهوه باعث افزایش متابولیسم بدن و افزایش متابولیسم داخلی بدن می شود. بنابراین، لیمو را می توان یک عامل کاهش وزن موثر  به تنهايي  در تركيب  لاغری با قهوه و لیمو در نظر گرفت. علاوه بر این، آب لیمو از مواد مغذی مختلفی مانند ویتامین C و آنتی اکسیدان های مختلف تشکیل شده است.همه این موارد یک عامل کاهش وزن موثر هستند.

 

لیمو و تاثیر آن در کاهش وزن

لیمو و تاثیر آن در کاهش وزن

تاثیرات لیمو در کاهش وزن را یکی یکی بررسی می کنیم.

بسیار کم کالری

آب لیمو یک نوشیدنی بسیار مقوی است که به هیچ وجه باعث چاقی و اضافه وزن نمی شود. اگر نصف لیموترش را به یک لیوان آب اضافه کنید، کل آب میوه تنها ۶ کالری دارد.

از این رو می توان از آبلیمو و آبلیمو به عنوان نوشیدنی خوشمزه و لاغری یاد کرد. مهمترین نکته در مورد آبلیمو، استفاده از شکر کم در آن است. استفاده از شکر زیاد برای شیرین کردن آب لیمو باعث افزایش کالری این نوشیدنی می شود.

آب لیمو را می توان به عنوان یک نوشیدنی کم کالری بین وعده های غذایی مصرف کرد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب لیمو و هر نوشیدنی کم کالری دیگری در صورت مصرف همراه با غذا باعث کاهش میزان کالری دریافتی بدن از آن غذا می شود.

بنابراین می توانید آبلیمو را به عنوان نوشیدنی مناسب برای مصرف در وعده های غذایی انتخاب کنید و از اثرات لاغری آن بهره مند شوید.شما هم می توانید از مانند گیاهخواری از کالری کمتری هم استفاده کنید.

 

آبرسانی به بدن

مصرف مواد آبرسان منجر به کاهش وزن می شود.آب به عنوان مهم ترین ماده ای که بدن را هیدراته می کند، چربی بدن را می شکند و باعث کاهش وزن و کاهش سایز می شود. لیمو دارای مقدار قابل توجهی آب است.

آب و لیمو در کنار هم ترکیب بسیار مناسبی را برای آبرسانی به بدن تشکیل می دهند. مصرف روزانه آب لیمو میزان آب دریافتی بدن را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، نوشیدن آب کافی با لیمو می تواند بدن را هیدراته کند.

هیدراته بودن به این معناست که عمل انتقال مواد مغذی به سلول های بدن و همچنین دفع مواد زائد از بدن به روشی بهتر و راحت تر انجام شود. همچنین برای آبرسانی به بدن، فرآیند تجزیه چربی و افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی بدن به نحو بهتری انجام می شود.

همچنین مصرف لیمو ترش کبد را پاکسازی می کند

و در درمان انواع بیماری های پوستی و چین و چروک موثر است،

سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.
نوشیدن آب کافی متابولیسم بدن را افزایش می دهد. با افزایش متابولیسم بدن، متابولیسم بدن نیز افزایش می یابد و چربی سوزی صورت می گیرد. عمل تامین آب به بدن سلول های میتوکندری را تقویت می کند و این باعث تولید انرژی می شود.آب لیمو باعث آبرسانی بهتر و بیشتر می شود. بنابراین با افزایش سرعت متابولیسم بدن منجر به افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن و سپس کاهش وزن می شود.

ایجاد احساس سیری

لیمو کالری بسیار کمی دارد. بنابراین، خوردن A احساس سیری می کند. بنابراین می توان لیمو را به عنوان یک غذای مناسب برای کاهش وزن معرفی کرد. آب لیمو مانند آب اشتها را کاهش می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند.

 

با توجه به تمام موارد ذکر شده در مورد لیمو، این ماده غذایی می تواند در کاهش وزن موثر باشد. اما این اثر بسیار آرام است. بنابراین در مورد افراد دارای اضافه وزن یا چاق نمی توان آن را گزینه مناسبی برای کاهش وزن دانست.همانطور که گفته شد لیمو دارای خواص زیادی است که می تواند باعث کاهش وزن شود.از جمله این خواص

افزایش متابولیسم بدن

به علاوه لیمو باعث افزایش انرژی بدن و تولید گرما می شود. همه این عوامل منجر به کاهش وزن و کاهش وزن می شود. حال اگر لیموترش با رژیم غذایی ترکیب شود و مصرف شود تاثیر آن چند برابر می شود. اگر رژیم غذایی فرد کم کالری و همراه با مصرف لیمو باشد تاثیر آن در کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر می شود یکی از دلایل تجمع چربی در بدن به خصوص در ناحیه شکم و پهلوها می باشد.
یکی از دلایل تجمع چربی در بدن به خصوص در ناحیه شکم و پهلو اختلالات در سیستم گوارشی است. لیمو را می توان یک هضم کننده خوب غذا دانست. لیمو ترش باعث هضم بهتر غذا و حمایت از سیستم گوارشی بدن می شود.

با هضم صحیح، چربی اضافی شکم و پهلوها به تدریج شکسته و سوزانده می شود. خاصیت آبرسانی به بدن با لیمو ترش از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری می کند. همچنین با افزایش متابولیسم بدن باعث کاهش وزن و کاهش چربی های اضافی می شود.

از دیگر فواید لیمو ترش و ارتباط آن با کاهش وزن

همانطور که در قسمت های قبل ذکر شد، لیمو فواید زیادی برای بدن دارد.در این بخش به برخی از این موارد دیگر خواهیم پرداخت:

تحریک اندام های گوارشی

لیمو بر تمام اندام های گوارشی مانند صفرا، آنزیم ها و شیره هاضمه تأثیر می گذارد و آن ها را تحریک می کند. بنابراین مصرف لیمو می تواند متابولیسم بدن را افزایش داده و منجر به هضم بهتر و حفظ انرژی شود.

 

از عملکرد کبد و کیسه صفرا پشتیبانی می کند

لیمو در مواردی که دستگاه گوارش و اندام های گوارشی بدن دچار اختلال می شود می تواند به کیسه صفرا و کبد کمک کند. به طور کلی عوامل موثر در بروز اختلالات در دستگاه گوارش بدن را می توان استرس، رژیم غذایی، مصرف الکل و دخانیات و انواع آلودگی ها نام برد.

همه اینها منجر به استرس اضافی بر بدن می شود. لیمو حاوی اسید سیتریک است. اسید سیتریک از عملکرد اندام های گوارشی، کبد و کیسه صفرا حمایت می کند و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند.

ادرارآور است

لیمو را می توان به عنوان یک داروی موثر برای دیورز معرفی کرد. این محصول غذایی اندام های دستگاه گوارش بدن را پاکسازی می کند. با عملکرد صحیح دستگاه گوارش و دفع صحیح مواد زائد از بدن، عملکرد کلیه ها بهبود می یابد.

محتوای فیبر بالا

لیمو دارای مقدار قابل توجهی فیبر است.لیمو دارای فیبر محلول و به خصوص پکتین است. این ماده باعث می شود که انتقال چربی ها و قندها در بدن تنظیم شده و میزان چربی جذب شده در بدن کنترل شود.

پکتین دارای اثری است که نمک های صفراوی اضافی را در بدن حفظ می کند. بنابراین وجود این ماده در لیمو باعث تسهیل دفع مواد زائد و کلسترول در روده ها می شود.

علاوه بر این فیبر تاثیر بسیار مثبتی در کنترل سطح لخته های خون در بدن دارد. از طرفی فیبر خاصیت سیر کنندگی بالایی دارد. با مصرف فیبر، فرد برای مدت طولانی احساس سیری می کند و احساس سیری دیرتر به وجود می آید. بنابراین عامل مناسبی برای کاهش چربی و سوزاندن چربی های اضافی بدن به حساب می آید.

لیمو یک آنتی اکسیدان قوی است

لیمو سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری ها تقویت می کند. این ماده غذایی روند پیری سلول ها را کند می کند و بدن را برای مدت طولانی سالم نگه می دارد.

اما با همه این اوصاف آیا فقط لیمو را می توان لاغری نامید؟

پاسخ منفی است. لیمو خواص مفید زیادی برای بدن دارد، اما به خودی خود نمی تواند منجر به کاهش وزن شود.برای اینکه لیمو بر کاهش وزن تاثیر بگذارد باید همراه با رژیم غذایی اصولی و مناسب مصرف شود. لیمو را به هیچ وجه نمی توان جایگزین غذا کرد،

بدون شک لیموترش تاثیر بسیار مثبتی در کاهش وزن خواهد داشت اما در صورت مصرف غیر اصولی آن در دراز مدت می تواند عواقب جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد. از جمله این موارد می توان به خطر افزایش وزن، کمبود غذا در بدن و اختلال در سبک تغذیه اشاره کرد.مصرف قهوه و لیمو برای کاهش وزن.
ترکیب نوشیدنی قهوه با آب لیموی تازه نه تنها طعم فوق العاده ای به قهوه می دهد، بلکه در درمان بسیاری از بیماری ها نیز بسیار موثر است. قهوه و لیمو به صورت جداگانه تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند.

تاثبر تركيب قهوه و ليمو در لاغري يا لاغری با قهوه و لیمو

حال ترکیب این دو ماده غذایی تاثیر آن را در کاهش وزن و لاغری دوچندان می کند. البته به دلیل تاثیر زیاد در چربی سوزی مصرف متعادل آن بسیار توصیه می شود. تنها در صورتی که این نوشیدنی چربی سوز به مقدار کافی و در زمان های معین و با رژیم غذایی مناسب مصرف شود، می توان آن را یک چربی سوز موثر دانست که اثرات مثبت زیادی به همراه دارد.

وقتی فردی قهوه و لیمو را با هم مصرف می کند، دریافت آنتی اکسیدان های موجود در این دو ماده دو برابر می شود. این به این دلیل اتفاق می افتد که فلاونوئیدهای موجود در قهوه، هنگامی که با ویتامین C موجود در لیمو ترکیب می شوند، تأثیر مضاعفی بر رادیکال های آزاد فعال خواهند داشت. بدون شک هم ویتامین C موجود در لیمو و هم کافئین موجود در قهوه اثرات مثبت و شگفت انگیزی بر سیستم دفاعی بدن دارند

.قهوه و لیمو هر دو مواد انرژی زا هستند. این باعث می شود محلول قهوه و لیمو انرژی فرد را افزایش داده و سطح تمرکز و کارایی او را در فعالیت های روزانه افزایش دهد. تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که اگر قهوه اسپرسو با لیمو مصرف شود تاثیر آن در رفع سردرد بسیار تعجب آور است.

لیمو خواص درمانی زیادی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لیمو باعث افزایش دفاع ایمنی بدن در برابر عفونت های مختلف می شود.
  • مصرف روزانه لیمو از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.
  • لیمو برای افزایش سرعت و کیفیت هضم تاثیرات زیادی دارد.لیمو می تواند مشکلات گوارشی را بهبود بخشد و از بین ببرد.
  • لیمو می تواند ماهیچه های روده و معده را تقویت کرده و این دو اندام را تقویت کند.
  • مصرف لیمو باعث افزایش بینایی می شود.
  • لیمو می تواند تنفس را تسریع کند.
  • مصرف روزانه لیمو می تواند تاثیر زیادی در آرامش اعصاب داشته باشد.
  • لیمو در تقویت فولیکول های مو تاثیر بسیار مثبتی دارد.
  • از انواع سرطان ها مانند سرطان پانکراس، سرطان مری، سرطان معده و سرطان سینه جلوگیری می کند.
  • تاثیر بسیار مثبتی در درمان روماتیسم و ​​نقرس دارد.
  • البته در این میان لیمو مضراتی نیز دارد که در صورت زیاده روی در مصرف آن احتمال بروز این مشکلات وجود خواهد داشت.
  • از مضرات لیمو می توان به تقویت اسیدها و پوسیدگی اشاره کرد.

طرز تهیه قهوه با لیمو براي لاغری با قهوه و لیمو

تهیه این نوشیدنی خوشمزه و سالم و چربی سوز بسیار آسان است. فقط لازم است آب یک لیمو را در یک فنجان قهوه بریزید. البته نکته بسیار مهم در این زمینه این است که قهوه بدون قند است.

به هیچ وجه نباید قهوه را قبل از افزودن لیمو شیرین کرد.بنابراین مواد مورد نیاز برای تهیه این نوشیدنی را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • فنجان قهوه
  • یک چهارم فنجان آب لیمو
  • دو تکه یخ
  • کمی شیرین کننده

مقاله صفر تا صد رژیم غذایی فستینگ يا روزه داری می تواند شما را در به کاهش وزن ایده ال تان کمک کند.

 

طرز تهیه قهوه با لیمو برای لاغری با قهوه و لیمو

لاغری با قهوه و لیمو

 

نكات مثبت برای مصرف قهوه و لیمو در لاغری با قهوه و لیمو

قهوه و لیمو خواص مثبت زیادی برای بدن به خصوص برای چربی سوزی دارند. اما در این قسمت به فواید این ترکیب دلچسب می پردازیم.

خواص چربی سوزی در لاغری با قهوه و لیمو

طبق تحقیقات، کافئین موجود در قهوه باعث افزایش متابولیسم بدن می شود و این امر منجر به تحریک بافت ها و توده های چربی در بدن می شود. این منجر به کاهش وزن خواهد شد.

کافئین موجود در قهوه تا سه ساعت پس از مصرف به چربی سوزی در بدن ادامه می دهد. تا آنجا که می توان گفت در این بازه زمانی متابولیسم و ​​کالری مصرفی بدن از 8 به 11 درصد افزایش مي يابد.

این بدان معناست که با مصرف تنها چند فنجان قهوه در طول روز، فرد می تواند به طور متوسط ​​80 تا 150 کالری بسوزاند. لازم است بدانید که بهترین و موثرترین راه برای از بین بردن چربی های اضافی بدن سوزاندن کالری است.مقدار کمی شیرین کننده نیز می تواند با کاهش کالری، سرعت چربی سوزی را افزایش دهد.

فقط قهوه می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و چربی بسوزاند. بنابراین به بسیاری از افرادی که می خواهند وزن خود را کاهش دهند توصیه می شود قبل از انجام ورزش یک فنجان قهوه بنوشند.

از طرفی لیمو نیز فیبر دارد و کالری بسیار کمی دارد. کالری بسیار کمی در لیمو باعث افزایش متابولیسم بدن و سوزاندن چربی می شود. از طرفی فیبر موجود در لیمو باعث می شود فرد برای مدت طولانی احساس سیری کند و احساس پرخوری را از بین می برد.

ترکیب این دو ماده با هم یعنی. قهوه و لیمو، خاصیت چربی سوزی بدن را دو برابر می کند و کالری زیادی می سوزاند.

حال، ترکیب این دو ماده با هم، یعنی. قهوه و لیمو، تاثیر چربی سوزی در بدن را دو برابر می کند و منجر به سوزاندن مقدار زیادی کالری می شود. در نتیجه چربی سوزی ناشی از ترکیب قهوه و لیمو، وزن فرد کاهش می یابد و فرد به تدریج تناسب اندام پیدا می کند.

 

.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *