ميم
0

درمان چین و چروک دور چشم بصورت کاربردی

درمان چین و چروک دور چشم بصورت کاربردی
بازدید 942

درمان چین و چروک دور چشم بصورت کاربردی

میم

 چین و چروک دور چشم بخشی از روند طبیعی پیری است و شاخه ای از چین و چروک پوست است. معمولا از 20 سالگی به بعد میزان کلاژن سلول های پوست کاهش می یابد و چین و چروک های ریز اطراف چشم ظاهر می شود.بیایید با موثرترین و قطعی ترین روش های درمان چین و چروک دور چشم بیشتر آشنا شویم.

دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم

قبل از درمان چین و چروک دور چشم، بهتر است دلایل بروز آن را بدانید. اولین و واضح ترین دلیل ایجاد چین و چروک دور چشم افزایش سن است. با افزایش سن، رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یابد. پوست اطراف چشم نازک تر از سایر قسمت های صورت است.

این ویژگی باعث می شود که علائم پیری زودتر در پوست اطراف چشم ظاهر شود. نه شما و نه هیچ کس دیگری نمی توانید روند پیری و چین و چروک های ناشی از آن را متوقف کنید. اما می توان عوامل دیگری که باعث ایجاد چین و چروک می شود را کنترل کرد. از دیگر دلایل ایجاد چین و چروک دور چشم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

حرکات صورت از دلایل چین و چروک دور چشم:

اخم کردن، خندیدن، پلک زدن و هر حرکت صورت می تواند باعث ایجاد چین و چروک در اطراف چشم شود. با گذشت زمان و در دراز مدت، این چین و چروک ها دائمی و عمیق تر می شوند.

 

حرکات صورت از دلایل چین و چروک دور چشم

حرکات صورت از دلایل چین و چروک دور چشم

اشعه ماوراء بنفش:

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اثرات مخربی بر روی پوست دارد. یکی از اثرات اشعه ماوراء بنفش خورشید کاهش انعطاف و استقامت پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک های ریز و درشت است.

 

اشعه ماوراء بنفش:

 

کم آبی بدن:

آبرسانی به پوست بیش از آنچه فکر می کنید بر سلامت آن تأثیر می گذارد. هنگامی که آب بدن کم می شود، چین و چروک های پوست افزایش می یابد. آبرسانی به پوست برای حفظ سلامت و جلوگیری از چین و چروک ضروری است.

 

کم آبی بدن

کم آبی بدن:

کمبود خواب:

نداشتن خواب کافی، به خصوص در دراز مدت، ارتباط مستقیمی با ایجاد چین و چروک و سایر مشکلات پوستی اطراف چشم دارد.

 

سیگار کشیدن:

تنباکو جریان خون را کاهش می دهد و ذخایر کلاژن و الاستین پوست را از بین می برد که دقیقا همان چیزی است که باعث ایجاد چین و چروک دور چشم می شود. مصرف الکل و انواع دیگر داروها نیز بر سلامت پوست دور چشم تاثیر منفی می گذارد.

روش های درمان چین و چروک دور چشم

همانطور که اشاره کردیم عوامل مختلفی در ایجاد چین و چروک دور چشم نقش دارند. بنابراین، برای حفظ سلامت چشم چه کنیم؟ نخند، اخم نکن، بیرون نرو؟ بدیهی است که این امکان پذیر نیست. روش هایی که در ادامه خواهید خواند به شما کمک می کند چین و چروک دور چشم خود را تا حد قابل قبولی کاهش دهید. به خاطر داشته باشید که هیچ روش معجزه آسایی برای صاف کردن چین و چروک دور چشم وجود ندارد. اما با کمک راهکارهای زیر به نتایج قابل قبولی دست خواهید یافت.

درمان های صورت

شاید حالت نرم شدن صورت برای شما عجیب باشد. اما شواهد نشان می دهد که برخی از درمان های صورت تاثیر بسزایی در سفت شدن پوست دور چشم و درمان چین و چروک آن دارند. ماساژ صورت و یوگا نیز با افزایش گردش خون در کاهش چین و چروک پوست موثر است.

آبرسانی دور چشم برای درمان چین و چروک دور چشم

استفاده از انواع کرم های دور چشم اولین قدم در پیشگیری و درمان چین و چروک چشم است. اگر باز هم از کرم دور چشم استفاده نمی کنید، باید به فکر خرید آن باشید.

خشکی و کمبود رطوبت دور چشم یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک است. برای جلوگیری از چین و چروک، به دنبال کرم دور چشمی باشید که حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده باشد. اگر هدف شما درمان چین و چروک دور چشم است، به دنبال کرمی باشید که علاوه بر مرطوب کننده ها حاوی موادی مانند رتینول، پپتیدها، ویتامین C و ویتامین E باشد.

از ضد آفتاب استفاده کنید

همیشه پیشگیری آسانتر و بهتر از درمان است. یکی از موثرترین راه ها برای جلوگیری از چین و چروک دور چشم استفاده از ضد آفتاب مناسب است. کرم‌های ضد آفتاب دور چشم، محصولاتی مقرون به صرفه و در دسترس هستند که از پوست دور چشم در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت می‌کنند و به حفظ سلامت و زیبایی آن کمک می‌کنند. مراقب باشید که هر ضد آفتابی برای دور چشم مناسب نیست و فقط باید برای این ناحیه از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

استفاده از رتینول

رتینول یکی از مشتقات ویتامین A و یکی از موثرترین ترکیباتی است . که می توان از آن برای درمان چین و چروک دور چشم استفاده کرد. و با تحریک متابولیسم سلولی و افزایش تولید کلاژن به رفع چین و چروک دور چشم کمک می کند. و وجود این ماده محصولات مراقبتی نه تنها در درمان چین و چروک دور چشم موثر است. بلکه در کاهش تیرگی و آسیب های ناشی از نور خورشید نیز موثر است.

از ماسک چشم استفاده کنید

ماسک ها و چسب های دور چشم از محصولات مفید و پرکاربردی هستند که هم در پیشگیری و هم در درمان چین و چروک دور چشم نقش دارند. مواد موجود در ماسک ها با تغذیه، متعادل سازی و بازسازی سلول های پوست به درمان مشکلات چشمی کمک می کند.

معمولاً مواد موجود در ماسک ها می توانند به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ کنند. این در حالی است که کرم های دور چشم بیشتر لایه های سطحی پوست دور چشم را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین می توان انتظار داشت که استفاده از کرم دور چشم و ماسک دور چشم با هم باعث کاهش چین و چروک و سایر مشکلات اطراف چشم شود.

روش های بالینی درمان چین و چروک دور چشم

تمامی روش های ذکر شده تا کنون در پیشگیری و درمان چین و چروک دور چشم موثر است. اما اگر چین و چروک های زیاد و عمیقی دارید، بد نیست روش های درمانی قوی تری را در نظر بگیرید. بوتاکس، لیزر، تزریق فیلر و … بهترین درمان های پزشکی برای رفع چین و چروک دور چشم هستند که در ادامه به آنها می پردازیم.

بوتاکس برای درمان چین و چروک دور چشم

بوتاکس چگونه چین و چروک دور چشم را درمان می کند؟ این ماده عضلات محل تزریق را شل می کند و در نتیجه چین و چروک را کاهش می دهد. اثر هر بار استفاده از بوتاکس حدود 3 تا 4 ماه باقی می ماند. اگر قصد بوتاکس دور چشم را دارید، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. تزریق بوتاکس در پوست حساس اطراف چشم توسط فردی غیر از پزشک می تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

بوتاکس برای درمان چین و چروک دور چشم

 

پرکننده برای برطرف کننده چین و چروک دور چشم

تزریق فیلر یکی دیگر از روش های بالینی درمان چین و چروک دور چشم است. تزریق فیلر دور چشم توسط پزشک انجام می شود و با پرکردن چین و چروک دور چشم باعث رفع آن می شود. لازم به ذکر است که اثر تزریق فیلر دائمی نیست و بین 6 تا 24 ماه باقی می ماند.

لیزر

استفاده از لیزر برای درمان مشکلات مختلف پوستی از جمله چین و چروک دور چشم طرفداران زیادی دارد. انواع مختلفی از لیزر برای کاهش یا درمان خطوط و چین و چروک دور چشم استفاده می شود. یکی از این موارد لیزر فرکشنال است که با ایجاد منافذ میکروسکوپی روی پوست باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شود.

میکرونیدلینگ دور چشم

میکرونیدلینگ یکی از روش های درمانی تهاجمی است که چین و چروک دور چشم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. دستگاه میکرونیدلینگ دارای تعداد زیادی سوزن بسیار ظریف است که سوراخ های کوچک و کم عمقی روی پوست ایجاد می کند. نتیجه این فرآیند تحریک کلاژن سازی، کاهش چین و چروک و صاف شدن سطح پوست است.

 

میکرونیدلینگ دور چشم

خانمی در حال نیدلینگ پوست زیر چشم خود با استفاده از یک دستگاه درماپن

نتیجه
چین و چروک دور چشم، مانند سایر علائم پیری، اجتناب ناپذیر است. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید شدت، تعداد و عمق چین و چروک ها را کاهش دهید. استفاده از کرم‌ها و ماسک‌های مراقبتی، محافظت از پوست دور چشم در برابر نور خورشید، اصلاح سبک زندگی و کمک گرفتن از متخصصین پوست، پوست اطراف چشم را جوان، سالم و شاداب نگه می‌دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *