ميم
0

تاثیر ویتامین سی بر پوست چیست؟

تاثیر ویتامین سی بر پوست
بازدید 958

تاثیر ویتامین سی بر پوست

میم

تاثیر ویتامین سی بر پوست بدین صورت است که این ویتامین در دنیای مراقبت از پوست  یک ویتامین افسانه ای و جادویی است. در واقع، برخی می گویند که این جام مقدس برای همه چیزهای مرتبط با پوست است.نقش ویتامین سی در سلامت پوست از زمان کشف آن در دهه 1930 به عنوان داروی اسکوربوت مورد بحث بوده است

ویتامین C یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در پوست است. و ماده مغذی برای پوست و یک ضد التهاب باورنکردنی است برای بهبود رنگ پوست ، آبرسانی به پوست و کاهش علائم پیری به همین دلیل به ویتامین ضد پیری هم آن را می شناسند .

 

فواید ویتامین سی برای پوست

  • کلاژن ساز که برای جوانسازی و شادابی پوست استفاده می شود
  •  زخم ها را التیام می بخشد
  • باعث حفظ و ترمیم پوست و غضروف آسیب دیده می شود
  • خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد
  • روشن کننده چهره و صورت
  • کاهش قرمزی و التهابات پوستی
  • روشن کننده لکه های تیره
  • جلوگیری از پیری زودرس

تاثیر ویتامین سی بر لک صورت

تاثیرویتامین سی بر پوست و لک صورت و لک پوستی بدین صورت است که ویتامین سی  در بهبود و روشن کردن لک های تیره پوست کمک می کند. و موجب یکدست شدن رنگ پوستتان می شود. ویتامین C می تواند به بهبود لک ها، کاهش هایپرپیگمانتاسیون  یا همان تیرگی پوست صورت و بدن  کمک کند و به پوست شما درخشندگی بی نظیری بدهد. این موضوع دارای اثبات علمی و ازمایشگاهی در مقالات علمی معتبر بخصوص در مقالات منتشر شده در pubmed است.بنابراین آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

سرم های حاوی ویتامین سی همچنین تیرگی و کدری پوست را برطرف می کند و آن را روشن و درخشان می سازند. ویتامین سی از تجمع رنگدانه هایی که باعث ایجاد لک می شوند نیز پیشگیری می نماید. بنابراین ضمن درمان لک ها، از لک شدن جای باقیمانده از زخم یا جوش و …. نیز جلوگیری می کند. ویتامین سی در کاهش قرمزی و التهاب پوست نیز موثر است. همچنین به طور چشمگیری از پوست در برابر تغییر رنگ محافظت می کند.

 

تاثیر ویتامین سی بر لک صورت

 

تاثیر ویتامین سی بر آبرسانی پوست

بدون رطوبت کافی، اپیدرم (لایه بالایی پوست) شروع به خشک شدن می کند که منجر به خارش، پوسته پوسته شدن پوست و پیری زودرس می شود. آبرسانی برای حفظ سلامت و شادابی پوست شما حیاتی است. خوشبختانه، ویتامین C از نظر بالینی ثابت شده است که به پوست کمک می کند آب را حفظ کند، آن را صاف نگه می دارد و از چرب یا خشک شدن آن جلوگیری می کند. محققان دریافتند افرادی که مکمل حاوی ویتامین C دریافت کردند، بهبود قابل توجه و پایداری در آبرسانی، کشسانی و زبری پوست نشان دادند.

 

The effect of vitamin C on skin hydration

 

ویتامین سی  بعنوان محافظت کنند پوست در برابر اشعه آفتاب

ویتامین C یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها در پوست است. به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، نئوکلاژنزی و روشن کنندگی پوست، کاربردهای بالینی آن از محافظت از نور و ضد پیری تا ضد رنگدانه را شامل می شود. با مشخصات ایمنی عالی، به یک عامل آرایشی محبوب تبدیل شده است. با این حال، مطالعات بالینی در مورد اثربخشی فرمول‌های موضعی ویتامین C محدود است و چالشی در پیدا کردن پایدارترین و با نفوذپذیرترین فرمولاسیون در دستیابی به نتایج بهینه است.

 

ویتامین سی  بعنوان محافظت کنند پوست در برابر اشعه آفتاب

 

تجزیه و تحلیل کراتینوسیت ها در کشت های سلولی نشان داده است. که ویتامین C بر بیان ژن آنزیم های آنتی اکسیدانی، سازماندهی و تجمع فسفولیپیدها تأثیر می گذارد و باعث تشکیل لایه شاخی و تمایز اپیتلیوم به طور کلی می شود. ویتامین C. علاوه بر این، فعالیت آنتی اکسیدانی ویتامین C آن را به عنوان یک عامل محافظتی در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش به عنوان یک کاندید عالی تبدیل کرده است. این دو فرضیه تا به امروز بیشتر تحقیقات در مورد نقش ویتامین C و سلامت پوست را هدایت کرده است

نقش ویتامین سی در ساختن کلاژن و جلوگیری از شلی وافتادگی پوست

 وظیفه اصلی پوست این است که به عنوان یک مانع در برابر تهدید های محیطی عمل کند. و ساختار منحصر به فرد آن نشان دهنده این موضوع است. پوست شامل دو لایه  است: لایه بیرونی اپیدرم بسیار سلولی است و عملکرد آن سد پوستی را فراهم می کند .و لایه داخلی پوستی استحکام و قابلیت ارتجاعی را تضمین می کند و از اپیدرم حمایت تغذیه ای می کند. پوست معمولی حاوی غلظت بالایی از ویتامین C است که از عملکردهای مهم بدن پشتیبانی می کند. سنتز کلاژن را تحریک می کند و به محافظت آنتی اکسیدانی در برابر آسیب نور ناشی از UV کمک می کند.

فیبروبلاست های پوست برای سنتز کلاژن و تنظیم تعادل کلاژن/الاستین در پوست وابستگی مطلق به ویتامین C دارند. داده های آزمایشگاهی فراوانی با سلول های کشت داده شده وجود دارد که این وابستگی را نشان می دهد. علاوه بر این، مکمل ویتامین C در حیوانات باعث بهبود سنتز کلاژن در داخل بدن می شود.

 

 نقش ویتامین در بهبود زخم ها

تامین ویتامین C برای پوست به بهبود زخم کمک زیادی می کند و تشکیل جای زخم را به حداقل می رساند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *