ميم
0

کاهش اشتها با طب سوزنی

کاهش اشتها با طب سوزنی
بازدید 899

کاهش اشتها با طب سوزنی

میم

نتایج تحقیقات اخیر نشان می دهد کاهش اشتها با طب سوزنی ممكن است و در نتیجه به کاهش وزن در افراد بدون نیاز به تغییر رژیم غذایی یا ورزش کمک ميکند.

مطالعه بالينی در مورد کاهش اشتها با طب سوزنی

در یک مطالعه، گروهی از محققان دانشگاه هنگ کنگ از سال 2015 تا 2016 تأثیر طب سوزنی را بر روی 13 مرد و 59 زن 18 تا 68 ساله بررسی کردند. این افراد BMI 25 یا بیشتر داشتند و در سه ماه قبل از آزمایش هیچ دارویی مصرف نکرده و وزن خود را تغییر نداده بودند. این افراد به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه با طب سوزنی و گروه دیگر با دارونما درمان شدند. 16 جلسه طب سوزنی در طول هشت هفته انجام شد. در این آزمایش نقاط طب سوزنی روی شکم، اندام تحتانی و گوش برای تحریک انتخاب شدند.

 

مطالعه بالينی در مورد کاهش اشتها با طب سوزنی

مطالعه بالينی در مورد کاهش اشتها با طب سوزنی

 

نتایج این آزمایش نشان داد افرادی که تحت درمان طب سوزنی قرار گرفتند به طور متوسط ​​2.47 کیلوگرم وزن کم کردند. و شاخص توده بدنی آنها 1.56 کیلوگرم در واحد سطح کاهش یافت. در حالی که افراد گروه دارونما به طور متوسط ​​0.54 کیلوگرم از  خود را از دست دادند و BMI آنها 0.19 کیلوگرم در واحد سطح کاهش یافت. به گفته محققان در این مطالعه، کاهش وزن مشاهده شده ناشی از تاثیر طب سوزنی بر کاهش اشتها است. به عبارت دیگر، طب سوزنی هورمون های سرکوب گر اشتها را تحریک می کند. از جمله این هورمون ها می توان به سروتونین و بتا اندورفین اشاره کرد. که اشتها را کاهش  و روند تجزیه بافت چربی را تقویت می کند.

مطالعه دیگری که در سال 2013 در دانشگاه سئول انجام شد

، تأثیر نقاط طب سوزنی در گوش را بر کاهش اشتها گزارش کرد. در این مطالعه، 91 فرد چاق در سه گروه قرار گرفتند که به ترتیب با دارونما، یک سوزن  و پنج سوزن در گوش تحت درمان قرار گرفتند. در پایان ، افرادی  با 5 سوزن ، میانگین کاهش وزن 6.1 درصد و افرادی که تحت آزمایش با یک نیدل قرار گرفتند، 5.7 درصد .و دارونما ها وزن قابل توجهی از دست ندادند.

بر اساس نتایج تحقیقات، نقاط طب سوزنی واقع در گوش به طور موثر برای کاهش وزن استفاده می شود. از این نکات در درمان اعتیاد به سیگار و الکل، سوء مصرف مواد مخدر و سم زدایی عمومی بدن نیز استفاده می شود. بیش از 200 نقطه در گوش وجود دارد که در طب سوزنی به کار می رود. بنابراین یافتن موثرترین نقطه برای کاهش اشتها بسیار مهم است.سه مورد از موثرترین نکات برای کاهش اشتهای گوش عبارتند از شن من، گرسنگی و معده. علاوه بر گوش، نقاط دیگری که روی شکم و سایر قسمت‌های بدن قرار دارند. نیز با تقویت دستگاه گوارش، عملکرد کبد، تحریک ادرار و تنظیم هورمون‌ها به کاهش وزن کمک می‌کنند.

کاهش اشتها با طب سوزنی

کاهش اشتها با طب سوزنی در حال حاضر به عنوان یکی از روش های درمانی برای افرادی که می خواهند اشتهای خود را کاهش دهند مورد استفاده قرار می گیرد. اشتهای زیاد می تواند دلایل زیادی داشته باشد.

اگر ممکن است در برخی افراد افزایش اشتها منجر به چاقی و بیماری هایی شود. که عواقب بسیار بدی دارد و برای سلامتی افراد موثر است.طب سوزنی یکی از روش های درمانی است که می تواند با کنترل اشتهای خود بدون استفاده از مواد شیمیایی یا روش های سنگین به شما کمک کند به وزن ایده آل خود برسید.

طب سوزنی یکی از روش های درمانی شرقی است .که در گذشته با سوزن زدن به بدن افراد استفاده می شد. و امروزه با این روش یا نخ به جای سوزن و روش های جدید. برخلاف تصور عموم، این روش درمانی نه تنها بدون درد است.بلکه بسیار آرامش بخش است و باعث تسکین درد و آرامش در فرد می شود.

 

کاهش اشتها با طب سوزنی

کاهش اشتها با طب سوزنی

روش درمانی طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش های درمانی است . که امروزه برای بسیاری از درمان ها مانند میگرن، افسردگی، کاهش وزن، اختلالات خوردن و اختلالات اضطرابی استفاده می شود.

طب سوزنی قدمتی 2500 ساله دارد. در این روش درمانی، نقاط حساس بدن تحریک شده و مجبور به واکنش می شوند. در نهایت حرکت انرژی در بدن باعث بهبود درد بیماران می شود.

چگونه با طب سوزنی اشتها را کم کنیم؟

کاهش اشتها با طب سوزنی ممکن است برای شما جالب باشد و می خواهید بدانید که چگونه انجام می شود. این روش یک روش درمانی برای کاهش اشتها است که به دو صورت انجام می شود. در ادامه شما را با این دو روش بیشتر آشنا می کنیم.

اولین روش

در روش اول درمان پرخوری یا کاهش اشتها با طب سوزنی، سوزن ها یا نخ های پیچ خورده مانند سوزن در قسمت های خاصی از بدن وارد می شوند.

این عمل باعث ترشح هورمون هایی می شود که باعث می شود فرد احساس سیری کند. در عین حال افراد احساس آرامش زیادی نیز می کنند که در روند کاهش اشتها موثر است.

روش دوم

در روش دوم درمان از نوعی سوزن باریک استفاده می شود که به آن پرس یا بذر می گویند.همچنین افرادی هستند که نمی توانند همیشه به مطب مراجعه کنند و تمایل دارند در مدت زمان کوتاه تری درمان شوند. این افراد می توانند از ایمپلنت های نیمه دائمی و دائمی مانند ASP برای کاهش اشتهای خود استفاده کنند.

کاهش اشتها در افراد تحت استرس با طب سوزنی

افرادی که به دلیل اختلالات اضطرابی و استرس از پرخوری و اشتهای زیاد رنج می برند. می توانند با روش درمانی دیگری اشتهای خود را کاهش دهند. در این روش نقاط خاصی از بدن فرد با کمک ابزار طب سوزنی تحریک . و در نهایت استرس فرد را کاهش  و اشتهای او را کم می کند.

آیا طب سوزنی به تنهایی برای کم کردن اشتها کافی است؟

برخی از افراد ممکن است بپرسند که آیا کاهش اشتها تنها با طب سوزنی امکان پذیر است یا باید اقدامات دیگری انجام داد. افرادی که می خواهند از این روش درمانی استفاده کنند باید رژیم غذایی و سبک زندگی خود را مرور کنند و اقدامات اصلاحی انجام دهند.

مصرف غذاهایی مانند پروتئین و فیبر باعث می شود. افراد احساس سیری کنند و اشتهای آنها کاهش یابد. این در حالی است که مصرف قند برعکس عمل می کند. مصرف غذا در زمان مناسب یکی دیگر از احتمالات قابل بررسی است.همچنین، هرگز نباید صبحانه را حذف کنید. بنابراین رژیم غذایی مناسب در کنار سبک زندگی مطلوب می تواند گزینه ایده آلی در کنار طب سوزنی باشد.

اقدامات لازم برای کاهش اشتها با طب سوزنی

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می توانید از روش درمانی طب سوزنی استفاده کنید تا اشتهای شما به حد استاندارد برسد. ابتدا باید علت اشتهای زیاد خود را پیدا کنید.

افرادی هستند که می خواهند بدانند کاهش اشتها با طب سوزنی چقدر طول می کشد. با توجه به نوع پرخوری شما، نظر پزشک و روند بهبودی این جلسات ممکن است متفاوت باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *