ميم
0

لاغری با طب سوزنی

لاغری با طب سوزنی
بازدید 884

لاغری با طب سوزنی

میم 

طب سوزنی، درمانی مبتنی بر استفاده از سوزن، برای کمک به کاهش وزن استفاده می شود. این درمان که هزاران سال است در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می گیرد، جریان انرژی بدن (چی) را تحریک می کند و عوامل متعددی را شناسایی می کند که در چاقی و افزایش وزن نقش دارند و لاغری با طب سوزنی را ممکن می کند.

طب سوزنی چگونه کار می کند؟

در  لاغری با طب سوزنی به سبک چینی، سوزن های کوچک انعطاف پذیر در نقاط خاصی از بدن وارد می شوند. این درمان با قدمتی بیش از 2500 سال در سال های اخیر در آمریکای شمالی محبوبیت زیادی پیدا کرده است و اکنون به عنوان یک درمان موثر و سالم برای مشکلات سلامتی از جمله کاهش وزن معرفی می شود. طب سوزنی می تواند جریان انرژی (چی) را در بدن تنظیم کرده و به بازگرداندن تعادل به بدن کمک کند. این درمان در مقابله با تعدادی از مشکلات مانند میگرن، ناباروری، مدیریت درد و کاهش وزن نیز موثر است. در اولین ملاقات شما، متخصص طب سوزنی کل سابقه سلامتی شما را بررسی می کند و اهداف کاهش وزن شما را ارزیابی می کند. او ریشه مشکل (متابولیسم کند، مشکلات تیروئید، پرخوری) را شناسایی می کند تا موثرترین برنامه درمانی را برای شما تعیین کند.

کاهش وزن با طب سوزنی چگونه است؟

سوزن های مورد استفاده در  لاغری با طب سوزنی نازک هستند و به گونه ای طراحی شده اند که بدون ایجاد درد یا خونریزی به طور موثر مورد استفاده قرار گیرند. سوزن ها معمولاً به مدت 15 تا 30 دقیقه در هر جلسه در جای خود باقی می مانند. تمرین‌کننده سوزن‌ها را به‌عنوان بخشی از تکنیک در طول جلسه شفا بلند می‌کند یا می‌چرخاند. بسیاری از مردم گزارش می دهند که درمان طب سوزنی بسیار آرامش بخش و نسبتاً بدون درد است. برای کاهش وزن، متخصص طب سوزنی بر روی گوش تمرکز می کند.

کاهش وزن با طب سوزنی

تحقیقات نشان می‌دهد که تحریک نقاط خاص شفابخش چی در گوش خارجی به تعادل هورمون‌هایی که در کاهش اشتها و اشتها نقش دارند، کمک می‌کند. طب سوزنی می تواند بر دو هورمون موثر در کاهش وزن تأثیر بگذارد: هورمون گرلین: اشتها و انگیزه خوردن را کنترل می کند. لپتین: ذخیره چربی و متابولیسم را تنظیم می کند. با تحریک این دو هورمون، طب سوزنی می تواند هوس و اشتهای شما را کاهش دهد، هضم را بهبود بخشد و متابولیسم را افزایش دهد.

آیا طب سوزنی برای کاهش وزن مفید است؟

طرفداران تئوری لاغری با طب سوزنی معتقدند که طب سوزنی جریان انرژی بدن یا چی را تحریک می کند که می تواند بر عوامل تاثیر بگذارد و روند چاقی را معکوس کند.این عوامل شامل موارد زیر است:
  • افزایش متابولیسم
  • از دست دادن اشتها
  • کاهش استرس
  • تأثیر بر ناحیه ای از مغز که مسئول احساس گرسنگی است.
بر اساس طب سنتی چین، چاقی به دلیل عدم تعادل در بدن رخ می دهد و این عدم تعادل در آموزه های باستانی به دلیل آسیب به یکی از اعضای زیر رخ می دهد:
  • کبد
  • طحال
  • کلیه
  • غده تیروئید
  • سیستم غدد درون ریز
بنابراین، لاغری با طب سوزنی معمولا یکی از این مناطق را هدف قرار می دهد.

طب سوزنی گوش برای کاهش وزن

یکی دیگر از مکان هایی که متخصصان طب سوزنی برای کاهش وزن مد نظر قرار می دهند گوش است. آنها معتقدند میل به غذا را می توان با دستکاری نقاط گوش کنترل کرد. این درمان مشابه درمانی است که یک متخصص طب سوزنی برای ترک اعتیاد سیگاری ها و افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، استفاده می کند. آنها استفاده می کنند البته اگرچه تحقیقاتی در مورد لاغری با طب سوزنی در حال انجام است، اما نتایج این تحقیق به دلیل مشکلاتی که در مسیر این تحقیق وجود داشته است، تاکنون کاملاً قطعی نبوده است. البته می توان نتایج مطالعات کوچک را نیز برای افزایش آمار عددی ترکیب کرد.اما تحقیقاتی که در مورد کاربرد طب سوزنی انجام شده است اغلب دارای متغیرهای زیادی است که باید با هم ترکیب شوند و این کار را دشوار می کند. این متغیرها شامل موارد زیر است:
  • تکنیک
  • تعداد نقاط طب سوزنی
  • تعداد جلسات طب سوزنی
  • مدت زمان هر جلسه
  • استفاده از مسکن
طب سوزنی گوش برای کاهش وزن

طب سوزنی گوش برای کاهش وزن

8 روش موثر برای لاغری با طب سوزنی

استفاده گسترده از طب سوزنی برای کاهش وزن، در نتیجه پیشرفت عظیم در این زمینه درمانی، نشان می دهد که این روش موفق می تواند نقش موثری در کاهش وزن داشته باشد. طب سوزنی یک طب سنتی چینی است که شامل قرار دادن سوزن های ظریف در نقاط بسیار خاصی از بدن است. این سوزن ها برای درمان احتباس آب و تحریک تعادل عصبی و هورمونی با تحریک اعصاب کلیدی در بدن که انرژی و متابولیسم را تنظیم می کنند یا با تمرکز بر سیستم غدد درون ریز و کلیه ها استفاده می شود. در مبحث لاغری با طب سوزنی  طحال و تیروئید نیز در تنظیم تعادل قند و هورمون ها نقش دارند. در نهایت، غدد فوق کلیوی و تخمدان ها در بسته درمانی طب سوزنی برای درمان افزایش وزن ناشی از یائسگی یا PMS گنجانده شده است.سوزن های مورد استفاده در طب سوزنی بسته به نوع طب سوزنی و اثرات مورد نظر از عمق 0.6 سانتی متر تا حداکثر 1.2 سانتی متر وارد پوست می شود. این عمل به بهبود جریان انرژی حیاتی در بدن کمک می کند.   روش موثر برای لاغری با طب سوزنی

چگونه طب سوزنی به لاغری کمک می کند؟

کاهش وزن طب سوزنی به گونه ای است که این فرآیند می تواند با تنظیم تولید هورمون، بهبود متابولیسم، بهینه سازی هضم، کاهش التهاب، سرکوب اشتها، کاهش احتباس آب و بهینه سازی سایر عملکردهای بدن مرتبط با چاقی، به کاهش وزن کمک کند.

1. هضم غذا را بهبود می بخشد

با استفاده از نقاط طب سوزنی معده و کلیه، می توان عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشید و حتی سطح دریافت مواد مغذی توسط بدن را افزایش داد. با جلوگیری از دیر هضم و بهبود سلامت روده، مشکلاتی مانند یبوست، نفخ و سایر مشکلات گوارشی که شما را غیرفعال نگه می دارند یا منجر به ذخیره چربی می شوند، حل می شوند.

2. التهاب را کاهش می دهد.

  انجام فرآیند لاغری با طب سوزنی، التهاب روده ها، ماهیچه ها و سایر بافت های بدن، متابولیسم را کند می کند، سیستم ایمنی را سرکوب می کند و بر سلامت قلب و دستگاه گوارش تأثیر می گذارد.طب سوزنی با کاهش التهاب و تنظیم پاسخ ایمنی بدن، سطح استرس اکسیداتیو در روند کاهش وزن را کاهش می دهد و بدن شما را در موقعیت بهتری برای کاهش وزن اضافی قرار می دهد.  

3. احتباس آب را متوقف می کند.

  تحریک اعصاب کلیه و سیستم غدد درون ریز از احتباس آب در بدن جلوگیری می کند. جلوگیری از احتباس آب اضافی یک راه سریع برای کاهش وزن و کمک به حفظ آن است.

4. تولید هورمون

  اگر سطح هورمون ها از تعادل خارج شود، بسیاری از فرآیندهای مختلف در بدن، از هضم تا بهبودی و عملکرد سیستم ایمنی، تحت تأثیر منفی قرار می گیرند. طب سوزنی در متعادل کردن سطح هورمون ها موثر است.

5. متابولیسم را افزایش می دهد.

در فرآیند لاغری با طب سوزنی، سوزن‌هایی که ناحیه تیروئید را تحریک می‌کنند، می‌توانند عملکرد غده هیپوفیز را که یکی از بخش‌های کلیدی بدن مرتبط با متابولیسم است، افزایش دهند. این کار میزان چربی سوزی را افزایش می دهد و باعث می شود فعالیت های ورزشی و حتی فعالیت های روزانه شما در سوزاندن کالری و کاهش وزن موثرتر باشد.

6. خلق و خو را بهبود می بخشد.

طب سوزنی باعث ترشح اندورفین می شود، هورمونی که در کاهش سریع استرس و اضطراب در بدن موثر است.بسیاری از مردم یا احساس خستگی می کنند یا پرخوری می کنند زمانی که هورمون استرس بالا است. طب سوزنی می تواند به رفع این مشکلات کمک کند.

نقاط حساس برای کاهش وزن با طب سوزنی

وقتی صحبت از لاغری با طب سوزنی می شود، برخی از نواحی کلیدی بدن وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کرد. همانطور که قبلا ذکر شد، مناطق مربوط به هضم و هضم غذا مانند معده، کلیه ها و دهان از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. طب سوزنی تیروئید و غدد درون ریز همچنین می تواند به تنظیم سطح هورمون ها و تضمین جریان مناسب انرژی در بدن کمک کند. در عین حال، اشتها و میزان متابولیسم نیز تنظیم می شود. ریه ها و طحال نیز مناطق مهمی برای طب سوزنی برای کاهش وزن هستند. اما مهم ترین و غیرمنتظره ترین نقطه حساس برای کاهش وزن، گوش است. .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *