ميم
0

قوی ترین قرص خواب اور بدون نسخه

قوی ترین قرص خواب اور بدون نسخه
بازدید 981

قوی ترین قرص خواب اور بدون نسخه

میم

افراد زیادی هستند که چرخه خوابشان به دلایل مختلف مختل شده و برای خواب و استراحت مورد نیاز خود  از قرص های خواب آور استفاده می کنند.  وبه قوی ترین قرص خواب اور نیاز است . قرص‌های خواب‌آور می‌توانند آرام‌بخش یا خواب‌آور باشند و در اشکال مختلف وجود داشته باشند.

بهترین و قوی ترین قرص خواب اور بدون نسخه

برخلاف داروهایی که در قسمت قبل ذکر شد، قرص های خواب اور بدون نسخه وجود دارند که برای تهیه آنها از داروخانه ها نیازی به تایید پزشک ندارند. این داروها معمولا حاوی آنتی هیستامین هستند.

مهم ترین انواع قوی ترین قرص خواب اور بدون نسخه عبارتند از:

دیفن هیدرامین:

دیفن هیدرامین یک آنتی هیستامین آرام بخش است که می تواند باعث خواب آلودگی افراد شود. عوارض جانبی این دارو شامل خواب آلودگی در طول روز، خشکی دهان، یبوست، تاری دید و احتباس ادرار است.
دیفن هیدرامین قوی ترین قرص خواب اور

دیفن هیدرامین قوی ترین قرص خواب اور

دوکسیلامین سوکسینات قوی ترین قرص خواب اور  :

داکسیلامین نیز یک آنتی هیستامین است ومکانسیم آن دقیقاً مشابه دیفن هیدرامین است.  
داکسیلامین سوکسینات

داکسیلامین سوکسینات

ملاتونین  :

ملاتونین هورمونی است که به کنترل چرخه خواب و بیداری افراد کمک می کند. برخی تحقیقات نشان می دهد که مکمل های ملاتونین می توانند به فرد کمک کنند زودتر به خواب بروند. از عوارض جانبی این مکمل ها می توان به سردرد و خواب آلودگی در طول روز اشاره کرد  
ملاتونین قوی ترین قرص خواب اور

ملاتونین قوی ترین قرص خواب اور

از سوی دیگر، ملاتونین در اکثر داروهای خواب وجود دارد و ممکن است بهترین گزینه برای افرادی باشد که اختلال چرخه خواب دارند. این مکمل ممکن است برای افراد زیر موثر باشد:
  • افرادی که به قاره دیگری سفر کرده اند و اختلالات خواب دارند.
  • افرادی که به صورت شیفتی کار می کنند.
  • کسانی که شب ها در خوابیدن مشکل دارند. اخیراً داروهای آرام بخش به شکل نوشیدنی ها و تنقلات حاوی ملاتونین به بازار عرضه شده است. با این حال، پزشکان در مورد اثربخشی این محصولات مطمئن نیستند.

چه زمانی ملاتونین توصیه می شود؟

بهترین زمان برای مصرف قرص‌های خواب‌آور ملاتونین قوی به ماهیت مشکل خواب بستگی دارد. برای استفاده از قرص‌های خواب‌آور، فردی که از بی‌خوابی رنج می‌برد باید آن‌ها را بلافاصله قبل یا قبل از خواب مصرف کند. افرادی که شیفت کار می کنند و زمان خواب آنها به صورت دوره ای تغییر می کند و بر اساس شیفت کاری آنها نیز می توانند به طور موقت از ملاتونین استفاده کنند.این عزیزان قبل از آماده شدن برای خواب باید ۲ تا ۳ گرم از این قرص را مصرف کنند.

قرص های خواب بسیار قوی بدون نسخه

همانطور که گفته شد، وقتی اغلب از قرص های خواب آور بدون نسخه استفاده می کنید، به مرور زمان اثربخشی خود را از دست می دهند. این عامل باعث می شود بسیاری از افراد پس از مدتی به دنبال قرص های خواب بسیار قوی بدون نسخه باشند. اما این جستجو معمولاً بی نتیجه است. زیرا معمولاً قرص های خواب قوی بدون نسخه به فروش نمی رسند. بنابراین بهتر است از همان ابتدا به این داروها عادت نکنید! باید توجه داشته باشید که این وابستگی به قرص های خواب است که در نهایت شما را به سمت قوی ترین داروها می کشاند. بنابراین اگر از مصرف بیش از حد این قرص ها اجتناب کنید، هرگز به مسکن های بدون نسخه بسیار قوی نیاز نخواهید داشت.

آیا آنتی هیستامین ها خواب آور هستند؟

برخی از آنتی هیستامین های بدون نسخه که برای درمان آلرژی استفاده می شوند. همچنین می تواند باعث خواب آلودگی شود. البته همه آنتی هیستامین ها این اثر را ندارند، اما گاهی افراد برای بهبود خواب و رفع اضطراب از آنتی هیستامین ها یا آرام بخش های نسل اول استفاده می کنند.آنتی هیستامین های نسل دوم کمتر باعث خواب آلودگی می شوند و برای درمان طولانی مدت آلرژی استفاده می شوند. پزشک ممکن است یک آنتی هیستامین آرام بخش برای فردی که مشکل خواب دارد تجویز کند. اما فقط به عنوان یک داروی موقت، زیرا اگرچه این دارو منجر به اعتیاد نمی شود، اما بدن انسان به سرعت به آن عادت می کند و به همین دلیل تأثیر این دارو بر بدن او ضعیف می شود.

آیا ریشه سنبل الطیب خواب آور است؟

گیاهی به نام سنبل الطیب وجود دارد که مردم از یونان و روم باستان از خواص درمانی ریشه آن استفاده می کردند. ریشه سنبل الطیب همچنین یک عنصر رایج در مکمل های گیاهی است که افراد برای آرامش، بهبود خواب و کاهش اضطراب از آن استفاده می کنند. این مکمل ها به شکل های مختلفی مانند چای، مایعات و کپسول مصرف می شوند.  
آیا ریشه سنبل الطیب خواب آور است؟

آیا ریشه سنبل الطیب خواب آور است؟

عوارض جانبی قوی ترین قرص خواب اور

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر شد، استفاده بیش از حد از قرص های خواب آور و به خصوص قرص های قوی بدون نسخه (که به تنهایی و بدون مشورت پزشک مصرف می شوند) می تواند عوارض زیادی داشته باشد. مهمترین عوارض مصرف این قرص ها عبارتند از: قرص های خواب آور از جمله آنتی هیستامین ها و خواب آورها باعث می شوند افراد در طول روز احساس خستگی و خواب آلودگی کنند.در افراد مسن، این قرص ها می توانند باعث مشکلات حافظه شوند.مصرف بیش از حد برخی از این قرص ها باعث می شود که فرد بدون آنها نتواند بخوابد.
  • استفاده از این قرص ها باعث اختلال در تعادل می شود.
  • تغییر در اشتها، اسهال و یبوست
  • خشکی دهان یا گلو در شب
  • مشکلات خنده دار ذهن و حافظه
  • درد یا حساسیت معده
  • لرزش غیرقابل کنترل بخشی از بدن
  • خواب های غیرمعمول و ترسناک در هنگام خواب
  • ضعف جسمانی همانطور که می بینید، استفاده زیاد از این قرص ها در دراز مدت می تواند عوارض جانبی زیادی ایجاد کند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید در مصرف قرص های خواب آور دقت کنید.
آخرین کلمه قرص های خواب قوی بدون نسخه به فرد کمک می کند تا استراحت کافی داشته باشد، اما بیشتر این قرص ها برای استفاده کوتاه مدت توصیه می شوند. به عنوان نمونه ای از قرص های خواب قوی بدون نسخه می توان به قرص هایی اشاره کرد که حاوی آنتی هیستامین یا ملاتونین هستند. البته برخی از مسکن ها فقط با تجویز پزشک در دسترس هستند.   .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *