ميم
0

صفر تا صد معجون عسل و دارچین برای لاغری

صفر تا صد معجون عسل و دارچین برای لاغری
بازدید 894

صفر تا صد معجون عسل و دارچین برای لاغری

میم

قبل از اینکه در مورد معجون عسل و دارچین برای لاغری صحبت کنیم، ابتدا کمی در مورد خواص دارچین و عسل به صورت جداگانه صحبت می کنیم.

فواید دارچین برای بدن

دارچین بدن را پاکسازی می کند و انگل ها، باکتری ها و قارچ های دستگاه گوارش را از بین می برد. دارچین به تثبیت قند خون و جلوگیری از افزایش کلسترول خون (با کنترل قند خون) کمک می کند. این ادویه معطر به کنترل انسولین و سرکوب گرسنگی در بدن شما کمک می کند، بنابراین استفاده از دارچین کمک زیادی به کاهش اشتها می کند.

فواید عسل برای بدن

عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به افزایش سطح انرژی در بدن کمک می کند.  از متابولیسم بدن حمایت می کند و به چربی سوزی بدن کمک می کند. عسل بسیار سالم تر از شکر است و به تدریج جذب بدن می شود. به افراد دیابتی توصیه می شود به جای شکر از این ماده غذایی استفاده کنند. مطالعات نشان داده است که افراد مبتلا به دیابت که به طور منظم از عسل استفاده می کنند، کاهش قابل توجهی در کلسترول و وزن بدن دارند. اکنون که تا حدودی با فواید دارچین و عسل آشنا شدید، به خواص معجون عسل و دارچین برای لاغری می پردازیم. همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از عسل و دارچین به طور جداگانه سطح انرژی بدن را افزایش می دهد و باعث می شود فرد در طول روز کمتر احساس گرسنگی کند. اما آیا استفاده از این دو ماده در کنار هم تاثیری در کاهش وزن و رسیدن به وزن مورد انتظار دارد؟ پاسخ این پرسش “بلی” است.

تاثیر معجون عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن چیست؟

  • کاهش وزن کمک می کند
  • متابولیسم قند خون را تسریع می کند
  • عملکرد مغز را تقویت می کند
  • به خلاص شدن از شر باکتری های مضر روده کمک می کند
  • دارچین دستگاه گوارش را تمیز می کند و متابولیسم گلوکز را افزایش می دهد، عملکرد انسولین را بهبود می بخشد و
  • احساس سیری را القا می کند.
  • عسل شاخص گلیسمی پایینی دارد و باعث افزایش متابولیسم، کاهش هوس غذایی و بهبود سطح انرژی می شود.
 
تاثیر معجون عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن چیست؟

تاثیر معجون عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن چیست؟

فواید استفاده از دارچین

دارچین دارای خواص ضدباکتریایی، ضد قارچی و ضد انگلی است و این نوع میکروب ها را از بدن به خصوص دستگاه گوارش دفع می کند.یکی از اثرات مثبت فراوان دارچین بر بدن تنظیم قند خون است و به بهبود وضعیت بیماران دیابتی کمک می کند. دارچین به افزایش 20 درصدی تجزیه گلوکز کمک می کند. همچنین عملکرد انسولین را بهبود می بخشد و در نتیجه منجر به درمان دیابت نوع 2 می شود.دارچین با داشتن چنین خواصی از افزایش وزن ناشی از گلوکز بالا جلوگیری می کند. یکی از فواید منحصر به فرد دارچین بهبود عملکرد مغز است.

از دیگر خواص دارچین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی
  • حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است
  • خاصیت ضد التهابی دارد
  • بهبود بیماری قلبی و حفظ سلامت قلب
  • از بین بردن مقاومت بدن در برابر انسولین
  • سطح قند خون را کاهش دهید
  • بهبود بیماری های عصبی
  • جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و درمان آنها
  • عفونت ها را از بین ببرید
  • مبارزه با ویروس اچ آی وی
  • بهبود عملکرد مغز و پیشگیری از آلزایمر
  • بهبود دردهای عضلانی و سردرد
  • به بهداشت دهان کمک کنید
  • پیشگیری و درمان سرماخوردگی
  • خاصیت کاهش وزن

انواع دارچین:

به طور کلی دارچین در دو نوع کازئین و سیلان تولید و عرضه می شود:

دارچین کاسیا:

که به نام دارچین چینی نیز شناخته می شود، محبوب ترین نوع دارچین در جهان است. این دارچین ارزان تر از دارچین سیلان است و کیفیت پایین تری دارد.

دارچین سیلان:

که به نام دارچین اصل نیز شناخته می شود. دارچین سیلان کمیاب است، اما خواص بسیار بیشتری نسبت به کاسیا دارد. دارچین سیلان طعم شیرینی دارد و در مناطقی از سریلانکا رشد می کند.

فواید عسل

  • عسل خاص ترین ماده جهان و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است.
  • عسل انرژی را در بدن افزایش می دهد و بسیاری از بیماری ها را از بدن دفع می کند.
  • عسل متابولیسم را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه به چربی سوزی کمک می کند. سدیم موجود در عسل طبیعی به تدریج جذب می شود. از این رو از افزایش وزن و دیابت جلوگیری می کند.
  • عسل سرشار از آنتی اکسیدان ها و آنزیم های مختلف است و بسیاری از سموم را از بدن دفع می کند.
بر اساس مطالعات، مشخص شده است که در افرادی که عسل طبیعی مصرف می کنند، سطح تری گلیسیرید و کلسترول به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

از دیگر فواید استفاده از عسل طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حفظ سلامت قلب و بهبود بیماری های قلبی
  • بهبود سرفه و گلودرد ناشی از سرماخوردگی
  • درمان زخم معده
  • درمان رفلاکس معده
  • درمان سوختگی و زخم با عسل
  • رفع آکنه و جوش های پوستی
  • درمان دیابت
  • در دوران بارداری خواص زیادی دارد
  • آلرژی را از بین ببرید
  • بهبود بیماری کبد
  • درمان عفونت لثه
  • درمان سرطان
  • کمک به رشد کودکان
  • انرژی بدن را افزایش دهید

خواص معجون عسل و دارچین چیست؟

در قسمت قبل خواص خاص عسل و دارچین را توضیح دادیم. اگر این دو ماده شگفت انگیز با یکدیگر ترکیب شوند، خواص منحصر به فرد دیگری ایجاد می کند.یکی از خواص ترکیب عسل و دارچین کاهش سطح قند خون و کاهش کلسترول بد است. علاوه بر این، ترکیب ذکر شده هر گونه باکتری و میکروب مضر را از بدن و دستگاه گوارش از بین می برد و به بهبود عملکرد باکتری های خوب کمک می کند. ترکیب عسل و دارچین حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی است. بنابراین با مصرف روزانه این ترکیب تمام نیازهای معدنی بدن تامین می شود. عسل و دارچین نیز به هضم غذا کمک کرده و گاز را از بین می برند. با ترکیبات موجود در عسل و دارچین، این دو ماده دارای خواص زیر هستند:

رفع عوارض قلبی عروقی:

گفتیم که ترکیب دارچین و عسل در رفع کلسترول بد خون بسیار مفید است. کلسترول عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی است. کلسترول در رگ ها رسوب می کند و باعث انسداد رگ ها می شود. در این صورت خون نمی تواند به اندازه کافی به بافت های مختلف بدن برسد. با وقوع چنین اتفاقی، حمله قلبی یا سکته مغزی یا حملات قلبی رخ می دهد. اگر در وعده صبحانه کمی دارچین به عسل اضافه کنید، تاثیر آن را در بهبود بیماری قلبی خواهید دید.

تنظیم فشارخون :

با مصرف عسل و دارچین، فشار خون تنظیم می شود و با ارسال منظم اکسیژن به بافت ها از طریق فشار خون تنظیم شده، انرژی بدن شما افزایش می یابد.

از بین بردن عفونت و التهاب:

در ترکیب عسل و دارچین، آنتی اکسیدان ها و فلاونوئیدهای زیادی وجود دارد. اگر ترکیب عسل و دارچین به صورت روزانه مصرف شود، آنتی بیوتیک قدرتمندی را معرفی کرده اید که انواع باکتری ها، ویروس ها و انگل ها را از بین می برد. در این صورت هرگونه عفونت و التهاب با مصرف دارچین و عسل برطرف می شود.

خاصیت ضد سرطانی:

با توجه به خواص آنتی اکسیدانی عسل و دارچین می توان گفت که این ترکیب تاثیر زیادی در پیشگیری و درمان سرطان دارد. ترکیبات موجود در عسل و دارچین از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

درمان دندان درد:

با توجه به اینکه عسل و دارچین خاصیت آنتی اکسیدانی دارند می توانند عفونت و التهاب لثه را از بین ببرند. بنابراین می توان گفت با مصرف دارچین و عسل، دندان درد ناشی از عفونت و التهاب بهبود می یابد.

درمان مشکلات معده:

ترکیب دارچین و عسل برای مشکلات معده و دستگاه گوارش بسیار مفید است. بسیاری از افرادی که زخم معده دارند می توانند با مصرف عسل و دارچین از شر علائم خود خلاص شوند.علاوه بر این، آنتی اکسیدان موجود در این ترکیب، رادیکال های آزاد معده را از بین می برد که رفلاکس معده را از بین می برد. ازوفاژیت نیز با عسل و دارچین بهبود می یابد. دارچین با از بین بردن باکتری E-Coli به مشکلات گوارشی کمک می کند.

رفع مشکلات پوستی:

از دیگر فواید ترکیب عسل و دارچین برای رفع مشکلات پوستی می توان اشاره کرد. بسیاری از افراد از ترکیب عسل و دارچین برای از بین بردن آکنه و جوش های پوستی استفاده می کنند و اتفاقاً به نتیجه دلخواه می رسند. عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و میکروب های روی پوست را از بین می برد. دارچین همچنین با از بین بردن رادیکال های آزاد مشکلات پوستی را حل می کند. در نتیجه ترکیب این دو برای آکنه و جوش مفید است.

کنترل دیابت:

عسل و دارچین به درمان و کنترل دیابت نوع 2 کمک می کند.طبق آزمایشات انجام شده توسط دکتر سلیمی مشخص شده است که دارچین سطح قند خون را تنظیم می کند. دارچین حساسیت سلول ها را به انسولین افزایش می دهد و در نتیجه حرکت قند را از خون به سلول ها تسریع می کند. علاوه بر ایندر مقایسه با قند معمولی، عسل شاخص قند خون را به میزان بسیار کمی افزایش می دهد. با ایجاد چنین تغییراتی در بدن، دیابت نوع 2 کنترل می شود و عملکرد انسولین بهبود می یابد. باید بدانید که عسل نوعی کربوهیدرات است. به همین دلیل است که بیماران دیابتی باید عسل را با احتیاط و به مقدار مشخص مصرف کنند.

التیام زخم و سوختگی:

همانطور که در بخش های مختلف ذکر شد، عسل و دارچین دو ماده ای هستند که خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی زیادی دارند. این خاصیت در ترکیب عسل و دارچین باعث می شود که زخم ها و سوختگی ها خیلی سریع تر بهبود پیدا کنند. استفاده از ترکیب عسل و دارچین روی زخم از عفونت جلوگیری می کند. این ترکیب حتی در درمان زخم پای دیابتی نیز موثر است.همانطور که می دانید عسل انواع مختلفی دارد. از بین انواع عسل، عسل مانوکا برای درمان زخم و سوختگی مناسب است.

درمان آنفولانزا:

در مطالعات گسترده مشخص شده است که دارچین اثر مهمی در کشتن باکتری ها و قارچ هایی مانند E. coli، Candida و Staph aureus دارد. این باکتری ها و ویروس هایی که در ایجاد سرماخوردگی نقش اساسی دارند با مصرف عسل و دارچین از بین می روند.در واقع دارچین از رشد باکتری ها جلوگیری می کند و عسل سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. ترکیب این دو از سرماخوردگی به سرعت پیشگیری یا درمان می کند.

کاهش اثر خارش ناشی از نیش حشرات:

اگر توسط حشرات گزیده شده اید و خارش شدید دارید، از ماسک عسل و دارچین استفاده کنید. ترکیب عسل و دارچین برای رفع خارش و قرمزی پوست ناشی از نیش حشرات بسیار مفید است.

پیشگیری از ریزش مو:

اگر می خواهید به طور طبیعی از ریزش مو جلوگیری کنید و موهای خود را تقویت کنید، از ماسک های مختلف ساخته شده با عسل استفاده کنید. عسل مواد معدنی مورد نیاز ریشه مو را تامین می کند. بنابراین می تواند برای ریزش مو موثر باشد. اما اگر با دارچین و کمی روغن زیتون مخلوط شود، مواد مغذی بیشتری به پوست سر می آورد. لازم است ماسک مو را حدود 15 دقیقه روی پوست سر بگذارید. سپس موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب بشویید.

درمان عفونت ادراری:

ترکیب عسل و دارچین باکتری E-coli را که عامل اصلی عفونت ادراری است از بین می برد.اگر عفونت ادراری دارید حتما از ترکیب عسل و دارچین که سرشار از آنتی اکسیدان هستند استفاده کنید. افرادی که صبح ها عسل و دارچین می خورند کمتر در معرض ابتلا به بیماری های عفونی هستند.

درمان ناباروری:

ترکیب عسل و دارچین به درمان مشکلات جنسی و هورمونی نیز کمک می کند. این ترکیب باکتری ها و ویروس های رحم زنان و دستگاه تناسلی مردان را از بین می برد و در نتیجه می تواند در درمان ناباروری مفید باشد.

رفع خستگی:

دارچین به عنوان یک ماده انرژی زا در سراسر جهان شناخته می شود و به دلیل خواص آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.دارچین با بهبود عملکرد مغز و تنظیم قند خون به افراد انرژی می دهد و قدرت لازم برای انجام فعالیت های روزانه را فراهم می کند. همچنین عسل به دلیل کندی جذب قند خون برای مدت طولانی انرژی می دهد. بنابراین مصرف ترکیب عسل و دارچین قدرت شما را برای کارهای روزانه افزایش می دهد.

مکانسیم اثر معجون عسل و دارچین برای لاغری

 
مکانسیم اثر معجون عسل و دارچین برای لاغری

مکانسیم اثر معجون عسل و دارچین برای لاغری

مصرف عسل و دارچین به شرح زیر به روند کاهش وزن کمک می کند:

از دست دادن اشتها:

اگر عسل و دارچین با هم ترکیب شده و استفاده شود، اشتها را کاهش می دهد. و به عنوان یک معجون عسل و دارچین برای لاغری به حساب میآید.  در این صورت میل به خوردن غذاهای پرکالری کاهش می یابد. ترکیب عسل و دارچین به فرد احساس سیری طولانی مدت می دهد که منجر به کاهش مصرف کالری می شود.این ترکیب سرعت عبور غذا از معده به روده را کند می کند. به همین دلیل فرد برای مدت طولانی احساس سیری می کند.اگر میزان کالری مصرفی کمتر از کالری مورد نیاز بدن باشد، کاهش وزن رخ می دهد. ترکیب عسل و دارچین نیز به کاهش کالری در بدن کمک می کند.  
از دست دادن اشتها

از دست دادن اشتها

کاهش سطح کلسترول:

همانطور که گفته شد مصرف عسل و دارچین باعث کاهش سطح کلسترول بد بدن می شود. همچنین عملکرد کلسترول خوب را بهبود می بخشد.با ایجاد چنین رویدادی، چربی های ذخیره شده بدن سوزانده می شود. مصرف منظم عسل و دارچین از تجمع چربی جلوگیری می کند، حتی اگر غذاهای پرکالری مصرف کنید.

افزایش متابولیسم بدن:

ترکیباتی در معجون عسل و دارچین برای لاغری  وجود دارد که متابولیسم بدن را افزایش می دهد. در این صورت سلول های چربی سریعتر تجزیه می شوند.ترکیب دارچین و عسل به جذب سریع کربوهیدرات ها کمک می کند و از تبدیل شدن آنها به چربی جلوگیری می کند. برخی مطالعات نشان می دهد که دارچین در سوزاندن سلول های چربی در ناحیه شکم موثرتر است.

کاهش سطح قند خون:

همانطور که گفته شد مصرف ترکیب عسل و دارچین میزان قند خون را در بدن تنظیم می کند. این ترکیب در واقع مانند فعالیت بیولوژیکی انسولین عمل می کند و تجزیه گلوکز را افزایش می دهد.با توجه به اینکه وجود مقدار زیادی گلوکز در خون منجر به تبدیل آن به سلول های چربی می شود، افزایش جذب گلوکز از افزایش وزن جلوگیری می کند. علاوه بر این، دارچین از تبدیل سریع قند به چربی جلوگیری می کند.

چه زمانی از معجون عسل و دارچین برای لاغری استفاده کنیم؟

زمان مصرف عسل و دارچین برای کاهش وزن بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید تا در چربی سوزی و کاهش اشتها تاثیر داشته باشد. برای کاهش وزن می توانید در 4 نوبت زیر عسل و دارچین بخورید:

هنگام صبح:

 اگر صبح ها ترکیب عسل و دارچین را مصرف کنید، اشتهای شما برای یک ناهار پرکالری کاهش می یابد.همچنین مصرف عسل و دارچین در صبح انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه را فراهم می کند. علاوه بر این، صبح ها ترکیب عسل و دارچین باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش و افزایش متابولیسم می شود. برای تاثیر عسل و دارچین برای کاهش وزن بهتر است نیم ساعت قبل از صبحانه میل شود.به خاطر داشته باشید که برای کاهش وزن هرگز صبحانه را حذف نکنید. نخوردن صبحانه نه تنها به روند کاهش وزن کمک نمی کند، بلکه باعث افزایش وزن نیز می شود. میان وعده عسل و دارچین درمیان وعده نیز راه خوبی برای کاهش وزن است. گاهی اوقات بین وعده های غذایی احساس گرسنگی می کنید.در این صورت در وعده غذایی بعدی اشتهای زیادی برای غذا خواهید داشت. و تمایل به مصرف کالری بیشتری خواهید داشت.بسیاری از متخصصان تغذیه مصرف میان وعده های سبک را برای جلوگیری از افزایش وزن توصیه می کنند. اما صبحانه باید بسیار کم کالری و دارای ارزش غذایی بالا باشد تا به روند کاهش وزن کمک کند. حالا اگر در وعده صبحانه عسل و دارچین مصرف کنید به روند کاهش وزن کمک زیادی کرده اید. زیرا اشتهای شما برای وعده غذایی بعدی به شدت کاهش می یابد.ترکیب عسل و دارچین سطح قند خون را تنظیم می کند و عملکرد مغز را بهبود می بخشد. بنابراین انرژی شما برای انجام فعالیت های مختلف در طول روز افزایش می یابد.

قبل از تمرین ورزشی:

ورزش یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن است.اگر در حین ورزش انرژی بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید. مصرف دارچین و عسل انرژی شما را برای انجام فعالیت های ورزشی افزایش می دهد. در این صورت می توانید چربی بیشتری بسوزانید. همچنین معجون عسل و دارچین  خستگی شما را پس از تمرین کاهش می دهد.

شب قبل از خواب:

باید بدانید که برای کاهش وزن باید در ساعات اولیه شب شام بخورید و تا حد امکان حجم خود را کاهش دهید.انجام این کار ممکن است باعث شود تا اواخر شب احساس گرسنگی کنید. در این صورت اشتهای شما برای مصرف غذاهای پرکالری برای رفع گرسنگی افزایش می یابد.اگر از ترکیب عسل و دارچین برای لاغری استفاده کنید، در آخر شب احساس گرسنگی را از بین خواهید برد. در این صورت به روند کاهش وزن کمک می کند.علاوه بر این، دارچین در شب غذا را در معده و روده سریعتر هضم می کند و از تجمع چربی جلوگیری می کند.

نحوه مصرف عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن

ترکیب عسل و دارچین بنا به ذائقه افراد به روش های مختلفی مصرف می شود. برای تاثیر  معجون عسل و دارچین برای لاغری می توانید از این ترکیب به روش های زیر استفاده کنید: چای عسل و دارچین رایج ترین نوع مصرف این ترکیب است.برای این کار یک تکه دارچین را در آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه روی آتش بگذارید. سپس چوب دارچین را بردارید و بگذارید چای به دمای محیط برسد. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید. می توانید عسل و دارچین را با سیب میل کنید. به این ترتیب سیب را رنده کنید و عسل و دارچین را به آن اضافه کنید. مخلوط عسل، دارچین و گرانولا یک غذای صبحانه خوشمزه و مقوی است. یک فنجان ماست، یک قاشق عسل، کمی آبلیمو و نصف فنجان گرانولا را با هم مخلوط کنید و صبحانه بخورید.

طرز تهیه معجون عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن

حالا که فهمیدید معجون کاهش وزن عسل و دارچین چگونه کار می کند، باید طرز تهیه آن را بیاموزید. برای تهیه  معجون عسل و دارچین برای لاغری باید به روش زیر عمل کنید.  
طرز تهیه معجون عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن

طرز تهیه معجون عسل و دارچین برای لاغری و کاهش وزن

  مواد لازم برای تهیه یک معجون فوق العاده عسل و دارچین برای کاهش وزن: – عسل: یک قاشق چایخوری – دارچین: نصف قاشق چایخوری – آب: یک لیوان تمام مواد لازم را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. سپس ظرفی که این مواد را در آن مخلوط کرده اید روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید بجوشد. پس از جوش ، محلول حاصل را از صافی صاف کنید. اکنون معجون عسل و دارچین برای کاهش وزن مهیا است. البته به یاد داشته باشید که استفاده از آب عسل و دارچین تنها روشی نیست که می توانید برای تهیه معجون کاهش وزن از آن استفاده کنید. روش های دیگری نیز وجود دارد که در زیر به اختصار به آنها اشاره می شود.

1. چای دارچین و عسل برای کاهش وزن:

چند چوب دارچین را در یک فنجان چای بریزید و مقداری عسل به آن اضافه کنید.این  معجون عسل و دارچین برای لاغری بسیار مفید است و به راحتی تهیه می شود.

2. عسل دارچین با لیمو (آب لیمو):

یک قاشق غذاخوری آب لیموی تازه، یک قاشق چایخوری و یک قاشق چایخوری عسل را با هم مخلوط کنید و سپس این مخلوط را به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید. پس از حل شدن این مواد در آب، آن را از صافی رد کرده و سپس از این معجون لاغری استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *