ميم
0

انواع لوازم آرایشی براي پوست و چشم و ابرو و لب

انواع لوازم آرایشی براي پوست و چشم و ابرو و لب
بازدید 979

دنیای لوازم آرایشی روز به روز در حال گسترده‌تر شدن است. انواع لوازم آرایشی، از ریمل‌ها گرفته تا کرم پودرها، سایه‌ها و … هر کدام برای افراد خاصی جذاب هستند. به همین دلیل هر فرد می‌تواند با توجه به نیاز خودمحصولات آرايشي بهداشتي مورد علاقه‌اش را تهیه کند. نکته مهم کیفیت و اصل بودن محصولات است. خرید لوازم آرایشی اصل بدون شک بهتر از خرید لیستی کامل از محصولات فیک است.

انواع لوازم آرایشی، از میکاپ سنگین تا آرایش نچرال امروزی

چه کسی می‌تواند ادعا کند علاقه‌ای به زیباتر شدن ندارد یا تلاشی برای کسب آن نمی‌کند؟ با این حساب عجیب نیست اگر می‌بینیم هر روز به تعداد انواع لوازم آرایشی افزوده می‌شود. در این مطلب قرار است شما را با پرکاربردترین لوازم آرایشی که برای داشتن یک میکاپ جذاب کمک‌تان می‌کند، آشنا سازیم. به یاد داشته باشید، علاوه برنوع محصول، کیفیت و اصل بودن آن نیز اهمیت دارد. زیرا با سلامتی شما در ارتباط است. پس همواره سعی کنید حتی الامکان به سراغ خرید لوازم آرایشی اصل بروید.

انواع لوازم آرايشي براي پوست

انواع لوازم آرايشي براي پوست

برای معرفی انواع لوازم آرایشی باید از کرم‌ها و کرم‌پودرهایی شروع کنیم که به زیرسازی و یکنواخت کردن پوست صورت کمک می‌کنند.

مرطوب کننده

پیش از شروع آرایش حتماً باید از مرطوب کننده استفاده کنید. مرطوب کننده‌ها محصولاتی هستند که در عین آبرسانی، از رطوبت پوست نیز محافظت می‌کنند. باید با توجه به نوع پوست خود مرطوب کننده مناسب را انتخاب نمایید. برای مثال مرطوب کننده فاقد چربی مناسب افراد با پوست چرب است.

زیرساز یا پرایمر

یکی از انواع لوازم آرایشی که خصوصاً در سال‌های اخیر طرفداران بیشتری پیدا کرده است، پرایمر نام دارد. اگر می‌خواهید قبل از آرایش سطح پوست خود را صاف و یکدست کنید، پرایمر بهترین گزینه است.

کرم پودرها

بعد از مرطوب کننده و پرایمر نوبت به کرم پودر می‌رسد که در واقع مرحله اصلی برای پوشش دهی صورت است. خصوصا برای انجام یک آرایش حرفه‌ای،کرم پودر یکی از ضروری‌ترین انواع لوازم آرایشی به حساب می‌آید. اما دقت داشته باشید که استفاده از این محصول به طور مداوم می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. اگر مجبور هستید هر روز آرایش داشته باشید بهتر است به جای کرم‌پودرهای سنگین از بی بی کرم‌ها و سی سی کرم‌ها استفاده کنید. این نوع محصولات پوشش دهی متوسطی دارند، سبک‌تر هستند و به پوست آسیب کمتری می‌رسانند. علاوه بر این مقادیری از پرایمر، کانسیلر و ضدآفتاب را نیز در خود جای داده‌اند.

کانتور و کانسیلر

امروزه جادوی آرایش به حدی پیش رفته است که به شما کمک می‌کند بدون عمل جراحی، زاویه فک بسازید، بینی‌تان را کشیده‌تر کنید و به طور کلی عیب‌های ساختاری چهره خود را تا حد زیادی رفع نمایید. محصولات کانتور و کانسیلر از جمله انواع لوازم آرایشی هستند که این کار را برای شما انجام می‌دهند. البته کانسیلر برای موارد دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله رفع عیوب پوست (قرمزی و التهاب، جای جوش)، رفع سیاهی زیر چشم و …

پنکک، اسپری یا پودر فیکس

اگر طرفدار آرایش‌های مات هستید باید در لیست خرید لوازم آرایشی خود پنکک را نیز قرار دهید که البته به ماندگار شدن آرایش نیز کمک می‌کند. اما برای تثبیت هر چه بهتر آرایش باید به سراغ اسپری و پودر فیکس بروید.

از دیگر انواع لوازم آرایشی که به زیباتر شدن پوست و شادابی چهره شما کمک می‌کنند می‌توان به رژگونه، برنزر، هایلایتر و … اشاره کرد.

انواع لوازم آرايشي براي چشم 

انواع لوازم آرايشي براي چشم 

آرایش چشم یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین مراحل آرایش است. از جمله اصلی‌ترین محصولاتی که برای آرایش چشم به کار می‌روند عبارتند از:

سایه

یکی از قدیمی‌ترین انواع لوازم آرایشی برای چشم، سایه است که امروزه به شکل پالت‌هایی با رنگ‌های بسیار متنوع به فروش می‌رسد. سایه‌ها محصولات پودری رنگی هستند که جلوه‌ای خاص به چشم می‌بخشند و در سه نوع مات، شاین و گلیتری وجود دارند. امروزه انواع مختلفی از رنگ‌ها را در سایه‌ها پیدا می‌کنید. از رنگ‌های نئونی و تابستانی گرفته تا رنگ‌های سرد و سنگین.

خط چشم

یکی از انواع لوازم آرایشی که جذابیت ویژه‌ای به چشم می‌دهد و می‌تواند حالت آن را به کلی تغییر دهد، خط چشم است. خط چشم‌ها انواع مختلفی دارند از جمله خط چشم‌های مدادی، ژله‌ای، مایع، ماژیکی و … در گذشته این نوع محصول فقط در رنگ مشکی استفاده می‌شد ولی امروزه انواع خط چشم رنگی را می‌توانید در بازار پیدا کنید.

فرمژه و ریمل

یکی از انواع لوازم آرایشی که می‌تواند چشم‌های شما را به مرکز اصلی توجه در صورت‌تان تبدیل کند، ریمل است. تنها لازم است چند نکته را برای استفاده از ریمل در نظر داشته باشید:

  • حتماً قبل از استفاده از ریمل به سراغ فرمژه بروید. فرمژه می‌توانید در کمتر از یک دقیقه مژه‌های شما را خوش حالت‌تر کند و باعث شود ریمل روی مژه‌ها ظاهر زیباتری بسازد.
  • هرچند خرید لوازم آرایشی اصل تنها محدود به ریمل نیست. اما از آن‌جایی که ریمل یکی از انواع لوازم آرایشی است که مستقیماً با چشم‌های شما سروکار دارد، باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید مژه‌های شما پرپشت‌تر شوند به سراغ ریمل‌هایی با فرچه مویی بروید. همچنین فرچه‌های ژله‌ای در بلندتر کردن مژه‌ها و فرچه‌های حالت‌دار در حالت دهی به مژه‌ها نقش مهمی دارند.

انواع لوازم آرايشي براي چشم 

انواع لوازم آرايشي براي چشم 

یک دسته از انواع لوازم آرایشی که طرفداران ویژه‌ای دارد، لوازم آرایشی مخصوص ابرو است.

مداد و سایه ابرو

برای پر کردن قسمت‌های خالی ابرو، مداد مخصوص ابرو و سایه ابرو بهترین گزینه است. اما دقت داشته باشید از مدادهای چرب استفاده نکنید. زیرا باعث ریزش ابروهای شما می‌شوند. می‌توانید از مدادهای پودری استفاده کنید که در رنگ‌بندی‌های مختلف در بازار موجود هستند.

ریمل ابرو

یکی از انواع لوازم آرایشی ریمل ابرو است که درست مانند ریمل چشم، ابروها را حالت داده و پررنگ‌تر می‌کند. ریمل‌های ابرو نیز در رنگ‌های مختلفی وجود دارند و ظاهر شسته رفته‌تری به ابروهای شما می‌دهند.

صابون ابرو و ژل ابرو

اگر می‌خواهید بدون اضافه کردن رنگ، به ابروهای خود حالت دهید، ژل و صابون ابرو مناسب شماست. خصوصاً صابون ابرو می‌تواند ابروهای شما را بدون دردسر لیفت کند و در حالت زیبایی نگه دارد.

 

انواع لوازم آرايشي براي لب

انواع لوازم آرايشي براي لب

مرسوم‌ترین انواع لوازم آرایشی از دیرباز به لب‌ها مربوط بوده‌اند.. امروزه محصولات متنوعی برای آرایش لب‌ها ابداع شده‌اند که مطابق موارد زیر هستند.

برق لب

اگر طرفدار میکاپ‌های طبیعی و دخترانه هستید حتماً باید یک برق لب در کیف لوازم آرایشی شما باشد. برق لب‌های حرارتی که به تازگی مشهور شده‌اند، علاوه بر شاین‌دار کردن، رنگ صورتی ملایمی را نیز به لب‌ها اضافه می‌کنند که در عین طبیعی بودن بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

رژ لب و مداد خط لب

از جمله انواع لوازم آرایشی که به داشتن یک آرایش لب تمیز و زیبا کمک می‌کند، مداد خط لب است. استفاده توأمان از مداد و رژ لب می‌تواند میکاپ شما را زیباتر کند. امروزه رژ لب‌ها در انواع مدادی، مایع و جامد (ماتیکی) و در نوع‌های مات، براق، شاین‌دار و … وجود دارند.

لاک لب و تینت لب

اگر می‌خواهید لب‌های شما رنگ ملیحی داشته باشد اما مشخص نباشد رژ لب زده‌اید، می‌توانید از انواع تینت یا لاک لب استفاده کنید. این محصولات رنگ را به داخل بافت لب می‌فرستند و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارند.

همیشه به یاد داشته باشید، مادامی که خودتان به زیبا بودن خودتان باور داشته باشید، تفاوتی ندارد از چه انواع لوازم آرایشی استفاده می‌کنید. زیرا این زیبایی در درجه اول در لبخند و انرژی مثبت شما و سپس در تأثیر محصولاتی است که انتخاب کرده‌اید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *